Friday, September 4, 2009

Kenangan bersamamu... TR 3742

Tanggal 4 September 2009 bersamaan 14 Ramadan 2009 merupakan tarikh yang memberi kesan kepada diriku. Hari terakhir bersama tunggangan setiaku sepanjang berada di Taman Ilmu dan Budi ini. Masih lagi terhimbau saat aku bersama Adrian ke Ampang ketika masih ditahun pertama untuk mengambil Honda C70 peninggalan atuk (Allahyarham Ahmad bin Seman) usai sampai dari Terengganu menggunakan penghantaran khas.

Terus saja waktu itu aku ke Kuala Lumpur. Merempit sehingga ke Dataran Merdeka. Sempat juga aku membisikan kepada teman baruku ini.. "jauh kau datang..dari kebun hingga dan pekan di Kuala Berang hinggalah sampainya dirimu ke Kuala Lumpur..Selamat datang ke dunia baru..!!"

Walaupun dilihat tidak setanding dengan motorsikal lain seperti YAMAHA 135 LC, EX5 dan lain-lain, namun dirimu tetap jua gagah mengharungi denai, jalan mahupun lebuh raya. Tidak hairan sekiranya dirimu berjaya menjejakan diri di Putrajaya, Kajang, UM,UKM,UPM dan paling tidak dapat dilupakan apabila kita bersama mengharungi riuh rendah dan hiruk pikuk jalanan ketika sambutan ambang kemerdekaan mahupun tahun baru di kota metropolitan Kuala Lumpur.

Hinggakan ada kawan-kawan yang berasa bangga melihatmu tetap setia bersamaku...

Paling tidak dapat dilupakan apabila 'kemarahan' dirimu membuatkan beberapa helai bahagian kaki seluar 'slack' aku berlubang dek kepanasan enjin hinggakan bacaan meter kelajuan tidak lagi berfungsi akibat kelajuanmu itu. Sepanjang di UIA ini, 4 kali dirimu disaman oleh Pak Guard yang tidak jemu mencari kesalahan dirimu akibat kealpaan tuanmu ini.

Begitu juga Meeting, usrah, perjumpaan, halaqah, program dan lain-lain tak akan dapat aku hadiri dengan kerap dan konsisten tanpa pertolonganmu...

Banyak lagi yang mahu dikongsi... banyak lagi yang mahu dicerita... apakan daya.. pemergianmu tidak ku duga..

Petanda awal apabila diriku lupa membawa kunci bersama saat akhir bersamamu. Menggunakan 'spare key' didalam dompetku mungkin bermaksud kita akan berpisah..

Setakat ini sahaja pertemuan kita. Jika dipanjangkan jodoh. Moga kita bertemu lagi....

Terima kasih atas segalanya...

Selamat berjuang dengan 'tuan' barumu...



4 September 2009
SRC Office, IIUM

2 comments:

azura said...

sabarlah di atas stp ujian yg menimpa
moga ada hikmah di sebaliknya
insyaallah

Ahmad Fahmi said...

Terima kasih ye Kak Zura..