Bowling @ Seremban

Minggu lepas (Sabtu) penulis berkesempatan ke Seremban Parade untuk menyertai Pertandingan Bowling Persahabatan anjuran PKPIM KUIS. Walaupun hanya menghantar 3orang wakil daripda pusat (Abg MK,Jijan dan penulis), tetapi kami berjaya memenangi pertandingan ini yang turut sama disertai oleh rakan-rakan kampus lain seperti USIM,UKM dan UIA.

Terima kasih kepada Muaz (UKM) yang di'import' khas oleh penulis sendiri. Penentu kejayaan kami semua.



Apa yang penting ialah semangat ukhuwah yang ingin dipupuk daripada petandingan seperti ini. Walaupun sibuk dengan tugasan lain, tetapi aktiviti riadah usah ditinggalkan. Walaupun bowling merupakan permainan yang hanya mengeluarkan duit tanpa merasai keringat peluh yang sebenar, tetapi peri pentingnya kepada mereka yang mengelarkan diri mereka sebagai pendakwah untuk mengetahui asas permainan ini.

Perjalanan dengan KTM daripada Seremban ke KL Sentral tidak menjadi penghalang juga untuk bertemu kawan-kawan daripada IPT lain. Seharusnya aktiviti seperti ini digiatkan dan dijadikan rutin kepada semua. Bukan hanya pada bowling, tetapi kepada perkara-perkara lain juga.

"Akal Yang Sihat Lahir Dari Badan Yang Sihat''

Ahmad Fahmi Mohd Samsudin
Lab KENMS
4.2.2009

Comments

Popular posts from this blog

KONVENSYEN PENCERDASAN RAKYAT: Memimpin Kesedaran Rakyat, Memartabat Karamah Insaniah:

Dr Sidek Baba penerima Anugerah Perdana Maulidur Rasul

“KONFLIK DUNIA BERTERUSAN CETUS PANDEMIK PELARIAN”