16 Februari 2009

Selamat menyambut ulangtahun kelahiran kepada Saudara Kemey dan Saudari Athirah yang telah mencecah usia 22 tahun pada tarikh ini. Semoga Allah S.W.T memberi keberkatan kepada kalian dan juga rezeki yang diredhai.

Penulis dan rakan-rakan batch ketiga yang lain meraikan mereka dalam satu majlis ringkas selepas berbuka puasa dan solat berjemaah yang disusuli dengan bacaan Al-Mathurat dan pengisian yang disampaikan oleh Sdra Khairullah dan Helmi .

Teringat waktu di Matrikulasi. Perkenalan yang tidak dijangka masih kekal hingga ke hari ini. Alhamdulillah..


Saudari Athirah merupakan pelajar Kuliyyah Ilmu Wahyu. Penulis tidak mengenalinya secara dekat. Beliau anak kelahiran Pahang. Kemey pula sekarang mengambil Kursus Undang-Undang dan Syariah di Fakulti Ahmad Ibrahim. Semoga menjadi seorang yang boleh menggantikan Ahmad Ibrahim selepas ini. Ameen.. Beliau juga sekarang memikul tanggungjawab sebagai Exco Dakwah dan Tarbiyyah PKPIM.

Kemey mendapat hadiah daripada Sdra Presiden PKPIM

Seorang yang agak serius mengikut luaran tetapi kelakar secara dalaman huhu...

Sambutan ulangtahun seperti ini perlu diteruskan. Tidak semestinya mengikut hari. Setiap bulan kita berusrah dan berkongsi sesuatu.

Paling penting, susah dan senang masih lagi dirasai bersama. Kawan-kawan lain juga banyak membantu dan memberi sokongan kepada penulis dalam semua hal. Kepentingan batch boleh diibaratkan sebagai keluarga kecil dalam kampus yang menjaga kebajikan sesama kawan.

Terima kasih juga kepada kalian yang meraikan kemenangan dalam Pilihanraya Kampus baru-baru ini.
Tidak dilupakan juga sahabat-sahabat perjuangan yang berada di Kampus Kuantan. Walaupun jauh dimata, tetapi masih dekat dihati. Insya Allah jika selalu berhubungan, ukhuwah yang dibina akan terus kekal untuk selamanya.

Prinsip Taaruf, Taawun dan Takaful perlu disemai dalam diri setiap insan.

Ahmad Fahmi Mohd Samsudin
Library IIUM

Comments

Popular posts from this blog

KONVENSYEN PENCERDASAN RAKYAT: Memimpin Kesedaran Rakyat, Memartabat Karamah Insaniah:

Dr Sidek Baba penerima Anugerah Perdana Maulidur Rasul

“KONFLIK DUNIA BERTERUSAN CETUS PANDEMIK PELARIAN”