Akhirnya.....

Usai azan Asar aku habiskan ayat-ayat terakhir di kertas jawapan Usul al-Fiqh 2 untuk SEM ini. Lafaz Alhamdulillah diungkap.. selepas ini hanya berserah, berdoa dan bertawakal kepada-Nya sahaja. Walaupun masa masih berbaki setengah jam tetapi aku mengambil keputusan untuk keluar.Malas la lagi nak fikir dan tunggu huhu..

Akhirnya...

MERDEKA juga dari belenggu peperiksaan ini. Penantian yang menyakitkan. Maklumlah aku nie bukannya 'exam-oriented'. Apa yang penting kali ini untuk mengambil iktibar daripada apa yang berlaku pada SEM ini. Jangan berulang lagi kesilapan lama. Ingat tu!

Amal ibadat juga perlulah dikekalkan dan ditingkatkan lagi. Kalau waktu exam boleh Qiyamulail, kenapa tidak waktu biasa ini? Semua nie perlu diambil kira olehku selepas ini. Paling penting 'study group'lah yang banyak menolongku akhir-akhir ini. Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi memberi tunjuk ajar. Insya-Allah Semester depan kita bermula lebih awal..

Selepas ini apa pula? Banyak juga yang perlu diselesaikan. Aktiviti melimpah ruah seperti biasa.. Nak balik TETRENGGANU!!....

Persiapan untuk Intellectual Fiesta Semester 3 nanti. Dahle subjek pon belum dapat lagi. Hmm.. Malam nie usrah di Kg Changkat grup aku yang kena incharge. Tafsir Surah Al-Hujurat ayat 9-12 perlu ku hadam untuk dibentangkan malam ini, Kebetulan pula Abg Zaidi tak dapat datang. Maksudnya Isu Semasa pon aku kena coverlah..Semoga dipermudahkan semuanya.

Jumaat sampai Sabtu ada retreat PKPIM-Pusat di Tanjung Karang.. Pulangnya terus ke Induction Course SRC di UIA sampai 20 hb.. Rancangannya mahu pulang ke kampung halaman malam tu juga. Pesta Buku di PWTC tidak akan dilepaskan.

Tiket belum beli lagi. Ada la tu kot.. Insya Allah..

Berkemungkinan cutiku tidak lama. Paling tidak 5 hari. Katanya ada rombongan kawan-kawan mahu ke Terengganu dan Kelantan cuti nie..(jemput datang umah yea..Jangan takut-takut) Pada 26-1May pula ada International Muslim Youth Camp anjuran MRC di UIA. Mahu juga terlibat dengan International Islamic Economics and Economies of OIC Countries 2009 Conference di Hotel Istana, KL pada 28-29April ini sebagai komiti. Malangnya tak dapat juga nak berpartisipasi. Tiada rezeki agaknya...

Itulah serba sedikit... hmm.. Ijat.. cepatt la upgrade blog nie.. Ada anjing tuh.... HARAM.... xtau nak buang...

Ahmad Fahmi...
Surau BILAL UIAM...

Comments

Popular posts from this blog

KONVENSYEN PENCERDASAN RAKYAT: Memimpin Kesedaran Rakyat, Memartabat Karamah Insaniah:

Dr Sidek Baba penerima Anugerah Perdana Maulidur Rasul

“KONFLIK DUNIA BERTERUSAN CETUS PANDEMIK PELARIAN”