Hari ini 11.1.2009. Petang tadi baru saja selesai Tamrin Qiyadi Kebangsaan PKPIM. Kali ini PKPIM buat TQK bersiri. Ada 2 siri kesemuanya. Alhamdulilah.. Semuanya bejalan lancar. Walaupun hanya di jalankan di Masjid Salahudin Al Ayubi, Taman Melati. (kredit diberikan kepada pengurusan masjid) Ini merupakan pengalaman pertama aku menjadi AJK dan fasi TQK sejak menjadi exco nie. Sebelum nie sudah 3 @ 4 kali mengikuti TQK sebagai peserta sahaja.

Sebelum itu, pada hari Jumaat lepas, aku berkesempatan bersama dengan ribuan mahasiswa/i IPTA seluruh Malaysia mengadakan demonstrasi anjuran GAMIS. Bermula dari Masjid KLCC ke Kedutaan Mesir sejauh 3km. Kekejaman oleh Israel perlu dikecam. Negara-Negara Islam terutamnya negara Arab perlu bersatu hati dalam isu ini. Inilah masalah orang Islam sekarang. Tiada KESATUAN!! Walaupun aku tak dapat banyak membantu. Semoga dengan doa dapat juga meredakan kesakitan yang dihadapi oleh umat Palestin di GAZA. Gesaan untuk memboikot barangan US dan pendokong kezaliman harus disahut oleh semua pihak!

Seusai demo aku sempat ke rumah saudara untuk solat Asar di AU 3 dan ke DAWAMA @ DBP yang lama untuk mendapatkan beberapa buku. Hari ini (Ahad) merupakan hari terakhir jualan murah disana. Aku sempat membeli 3 buah buku.

Kalau diikutkan, memang banyak juga aktiviti minggu ini. Seminar 100 Pak Natsir di KUIS. Melepas nak mendengar Pengisian Pak Syeikh dan pembentangan kertas-kertas kerja lain. Walaupun begitu aku sempat menempah buku untuk dijadikan rujukan berkenaan Pak Natsir(Perdana Menteri terakhir Indonesia) terbitan WADAH dan KUIS.

Selain itu, ada juga abg-abg senior PKPIM mempelawa ke UIAM Kuantan. Nak juga melihat persiapan PRK di sana. Alang-alang ke Kuantan, kenapa tak turun ke K.TRG saja? Nasib belum mendaftar lagi sebagai pengundi (21tahun pada November 2008)

Hmm.. Terpaksa juga memilih. Mana yang lebih 'awla'. Seusai TQK, aku terus saja je Plaza Idaman. Hantar HP ke kedai. Ada masalah rupanya. Haai...Harap-harap la kos nak baiki hp nie tak banyak. Balik ke UIA dengan TR3742 dalam keadaan hujan lebat...

Malam nie pula aku ada usrah GPTD Sri Lanka. Dah lama x berjumpa sesama ahli grup. Harap dapat berusrah sama dengan pelajar-pelajar Sri Lanka di UIAM ini. Assigment pun bertimbun rasanya. Persiapan untuk PRK lagi.. Hmm.. Masih lagi dalam proses untuk membiasakan diri dengan 'situasi baru' yang mungkin berlaku. Harap dapat sokongan,doa dan dorongan daripada semua pihak.

Sehingga ketemu lagi.....

Comments

Popular posts from this blog

KONVENSYEN PENCERDASAN RAKYAT: Memimpin Kesedaran Rakyat, Memartabat Karamah Insaniah:

Dr Sidek Baba penerima Anugerah Perdana Maulidur Rasul

“KONFLIK DUNIA BERTERUSAN CETUS PANDEMIK PELARIAN”